torstai 27. elokuuta 2015

Iloa ja surua

Vihdoin tänään sain käsiini uusimman Divaani-lehden jossa on toukokuussa kuvattu juttu kodistani. Vaikka olenkin superiloinen tuosta jutusta olen samalla ihan supersurullinen siitä että tämä oli tuon lehden viimeinen numero ja loppu todella kivalle lehdelle.

Itse rakastan yli kaiken sisustuslehtiä. Mikään ei voita sitä kun voi käpertyä omiin oloihinsa jonkun oikein hyvän lehden kanssa ja vain uppoutua siihen maailmaan. Plärätä sivuja ja tuijotella kuvia ja lukea pitkiä juttuja. Tykkään tosi paljon myös säästellä vanhempia lehtiä ja palata suosikkeihini aina vaan uudelleen. Se on minulle jotenkin ihan eri juttu kun esimerkiksi blogien lukeminen. Imen eri medioista asioita ja inspiraatioita eri tavoilla ja sisustuslehdistä saan joskus irti eniten. Ehkä juuri siksi kun ovat omalla tavallaan aika kiireettömiä.

Tänään päätinkin että nyt rupean ostelemaan sisustuslehtiä enemmän ja nimenomaan noita kotimaisia. Haluan jatkossakin nauttia sisustusmaailmasta myös lehtimuodossa ja ainoa tapa varmistaa se on pitää tuo ala elossa. 

My home was featured in the last issue of Divaani interior magazine and as I feel happy I also feel sad cause if people stop buying magazines at some point we might not have them anymore. I love printed magazines and as I want that industry to survive I've decided that from now on I will buy more Finnish interior magazines. 

15 kommenttia:

  1. Surettaa lehden loppuminen minuakin, jää tilaus kesken.
    Mutta tuo juttu teiltä oli ehdottomasti lehden viimeisen numeron parasta antia ❤️

    VastaaPoista
  2. Loppuuko Divaani? No voi... mutta tuo pitää kyllä ostaa.
    Ne on nämä ajat, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen, viittaan tähän taloustilanteeseen siis. Koska minusta lehdellä on edelleen paikkansa. Mä tykkään kans lukea konkreettisia lehtiä.

    VastaaPoista
  3. Onpas harmi,etta tama lehti loppuu.Olen aina kesalomalla ostanut "kaksi lehtea yhden hinnalla" ja minulla on monen kesan Divaanit kaikki saastossa ja niihin aina palaan...
    Olisipa kiva ollut lukea kodistasi juttu...

    VastaaPoista
  4. tarviipa ostaa toi lehti:). divaani on ollut mulle jotenkin vähän etäinen lehti. ainkin omalla kohdalla ostan irtonumeron todella usein vain vetävän kannen perusteella, joten ehkä lehden visuaalinen ilme on ollut mun makuuni vähän platku, en tiedä. eiköhän sieltä kuitenkin joku uusi lehti taas ala tulla tämänkin tilalla,niinkuin monesti on. hyvä idea kuitenkin suosia nimenomaan kotimaisia lehtiä!

    VastaaPoista
  5. Mulla jäi kanssa tilaus kesken, harmittaa, kun olen tykännyt lehdestä. Tässäkin lehdessä oli aivan huippuja koteja, sinun yksi parhaista!

    VastaaPoista
  6. Onpa harmillista että Divaani loppuu...
    Minäkin olen sisustuslehtien suurkuluttaja ja Divaani on usein ostoslistalla. Muutenkin tykkään enemmän paperilehdistä kuin nettilukemisesta. Ärsyttää kun niin monessa lehdessä lukee että "lue lisää netistä". Sillä tavoin mainostamalla moni siirtyy helposti lukemaan kaiken netistä eikä paperilehtiä enää tarvita. Lehtiä ehkä ollenkaan kun niin paljon asioita löytyy netistä. Surullista.

    VastaaPoista
  7. Mulle on tullut Divaani kotiin mutta enpä ollut ehtinyt viimeistä lukeakaan vielä, kiva kuulla että siellä odottaa helmijuttu lukemista!

    Mutta tuo että Divaani lopettaa, ai että se surettaa, Divaani on ollut kotimaisista sisustuslehdistä mun ehdoton ykkönen. Omalla tavallaan hyvin persoonallinen ja minusta hyvin aikaansa seuraava.

    VastaaPoista
  8. Minäkin olen alkanut ostella enemmän kotimaisia sisustuslehtiä osittain myös tukeakseni suosikkejani. Kyllä niitä vaan on mukava lueskella oikein paperimuodossa. Ihana tuo juttu Divaanissa! :)

    VastaaPoista
  9. Hello! Ostin tuon Divaanin sattumalta ja katsoin että onpa tutun näköinen sisustus lehdessä, ja kas! sehän oli sisustusmaanikon huushollista! Nyt vasta tajusinkin että sähän olet naapuripitäjän tyttöjä, olen luullut että asut jossain Lounais-Suomessa? Mistähän sekin ajatus?! terv. sisustaja Tuusulasta :)
    Kuten näemmä muutkin kommentoijat, mäkin olin ihan että häh? kun luin että Divaani loppuu. Samalla tavallahan se loppui Maalaisunelma-lehtikin aikoinaan, tuosta vaan.
    Hyvää syksyn jatkoa, terv. uskollinen blogiseuraajanne Tikru :))

    VastaaPoista
  10. Minä kuulun myös sisustuslehtien suurkuluttajiin ja olin aika surullinen kun tajusin ,että divaani loppuu- se on kiva lehti. Hieno juttu oli kodistanne jota on tullut seurailtua blogistasi jo tovin matkaa. Sinulta sain oivan vinkin valkoisen sävylle 4737 :)

    VastaaPoista
  11. Moi! Mulla on kylppärissä pino lehtiä aina (ja vähän muuallakin) ,päällimmäisenä viimeinen Divaani. Lehti ei ole ollut suosikkini sisustuslehtien joukossa, mutta jostain syystä ostin tämän viimeisimmän. Ja sitten mä rakastuin <3 Siihen tummanpuhuvaan renttutaloon. Olen varmasti kohta tuijottanut puhki ne sivut :D Toinen koti josta kertovat sivut olen tuijottanut puhki, on sinun kotisi :) Kysymys, mistä saan edullisesti Chesterfield-sohvan??!! Se on ollut unelmani for ever! Rakastan noita sinun duunausjuttujasi, ja pojan huoneen työpöytä on nerokas :) Olen itse myös tuunailija ja viime lauantaina ostin kirppikseltä 60-lukulaisen ruokapöydän josta tuli sohvapöytä kun hieman sahailin. Se vaan on NIIN IHANAA! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa-a, edullisuudesta en tiedä, mutta oman Chesterfiel-kopioni 70-luvulta löysin tori.fistä. Osto- ja myyntipalstoilla noita enimmäkseen käytettynä pyörii jotta niitä kannattaa seurailla jos nappisoffaa mielii. :-)

      Poista